Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 29 Μαρτίου 2020

Η κρίση του κορωνοϊού και το μέλλον του κόσμου μας

ΤΟ BLOG
29/03/2020 08:12 EEST | Updated 13 ώρες πριν


Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, ενισχύει και πάλι την αναγκαιότητα της εθνικής σύμπνοιας, της ενδογενούς παραγωγής, και το αίτημα για ένα αποτελεσματικό, επιτέλους, κοινωνικό κράτος.

ASSOCIATED PRESS
 (AP Photo/Thanassis Stavrakis)
Δύο είναι οι κύριες ερωτήσεις και διερωτήσεις που αναδύονται μέσα στο κοινωνικό σώμα μέσα από –ή και παρά– την ένταση που προκαλούν τα μέτρα του εγκλεισμού και του περιορισμού της κυκλοφορίας:Πρώτον, εάν αυτά τα τόσο δραστικά μέτρα έχουν κάποια αντικειμενική βάση και, κατά δεύτερο λόγο,συναφώς, εάν εν τέλει η όλη ιστορία δεν είναι παρά μια απόπειρα των κάθε λογής εξουσιαστών να επεκτείνουν τους μηχανισμούς ελέγχου πάνω στους πολίτες. Έτσι ώστε και να «περάσουν» όλα τα μέτρα που θα επιθυμούσαν, αβρόχοις ποσίν, καθώς οι πολίτες βρίσκονται σε παντελή σχεδόν αδυναμία να αντιδράσουν, και με αυτόν τον τρόπο να οικοδομήσουν ένα περισσότερο αυταρχικό και «πανοπτικό» κράτος.
Σε σχέση με τοπρώτο ζήτημα, παρότι, όπως πολλοί τονίζουν –μάλλον άκριτα ή, στην καλύτερη περίπτωση, εξαιρετικά βιαστικά–, οι θάνατοι από τη νέα επιδημία είναι ακόμα πάρα πολύ «λίγοι» συγκριτικά με τους ανθρώπους που πεθαίνουν από τη γρίπη, η σύγκριση είναι λανθασμένη. Διότι είναι προφανές πως, εάν η επιδημία επεκταθεί σε εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπους, τότε η θνησιμότητα μπορεί να φθάσει σε επίπεδο εκατομμυρίων. Εάν π.χ. έχουμε ένα δισεκατομμύριο νοσήσαντες από τον κορωνοϊό, παγκοσμίως, οι θάνατοι θα φθάσουν τα 10 εκατομμύρια, με ποσοστό θανάτων 1% ή ακόμα και ένα εκατομμύριο, με το πολύ χαμηλό και απίθανο ποσοστό του 0,1% θανατηφόρων κρουσμάτων, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν ακόμα αντίδοτα, εμβόλια κ.λπ.
Στην Ελλάδα, εάν νοσήσει το 70% του πληθυσμού, για να αποκτήσουμε ανοσία, σύμφωνα με την «αγελαία» θεωρία Μπόρις Τζόνσον, ακόμα και με το εξαιρετικά απίθανο ποσοστό του 0,1% θανατηφόρων κρουσμάτων, θα έχουμε 7.000 νεκρούς και με 1% θα έχουμε 70 χιλιάδες θανάτους. Και μάλιστα σε μικρό χρονικό διάστημα, γεγονός που θα τινάξει στον αέρα το σύστημα υγείας. Επιπλέον, η ιδιαιτερότητα της πανδημίας του κορωνοϊού συνίσταται και στο ότι εμφανίστηκε αιφνίδια, ως μία νέα αόρατη απειλή, δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί άμεσα στα πλαίσια του «πλανητικού χωριού» και κινδυνεύει να πλήξει εκατοντάδες εκατομμύρια ή δισεκατομμύρια. Όσο για όλες τις σχετικές θεωρίες συνωμοσίας που κυκλοφορούν –ακόμα και εάν δεχθούμε ότι ο κορωνοϊός «ξέφυγε», ηθελημένα ή κατά τύχην, από κάποιο εργαστήριο βιολογικού πολέμου–, επειδή οι συνέπειές του είναι σαρωτικές στο οικονομικό επίπεδο για όλες τις χώρες, και πλήττουν οριζόντια την παγκοσμιοποίηση, η πλανητική διάδοσή του δεν μπορεί να αποτελεί κάποιο «κόλπο». Μια ευρέως διαδεδομένη άποψη υποστηρίζει μάλιστα, πως οι αμερικανικές υπηρεσίες «φύτεψαν» τον ιό στην Κίνα, για να πλήξουν τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή τους. Όμως, όπως βλέπουμε εκ του αποτελέσματος, η Δύση και οι ΗΠΑ θα είναι μάλλον οι μεγάλοι χαμένοι από την κρίση και αντίθετα οι Κινέζοι θα είναι κερδισμένοι: quidproquo.
Οι κρίσεις αποτελούν ένα ανοικτό πεδίο αντιπαράθεσης στο οποίο όλες οι λογικές, όλες οι ιδεολογίες, όλες οι πολιτικές και κοινωνικές δυνάμεις διαγκωνίζονται, προσπαθώντας να κερδίσουν από αυτές ή τουλάχιστον «να χάσουν» το λιγότερο δυνατό.
Όσο για τις συνέπειες της κρίσης στο επίπεδο της οικονομίαςκαι του ανθρώπινου πολιτισμού σε πλανητικό αλλά και σε εθνικό επίπεδο, που συνιστά και το κύριο ερώτημα, το οποίο θα γίνεται όλο και πιο επίμονο καθώς θα περνούν οι ημέρες, εδώ και πάλι διαγκωνίζονταιδύοοπτικές. Ημίαυποστηρίζει πως, εκ των πραγμάτων, οι επιπτώσεις θα είναι θανάσιμες για το μοντέλο της ανεξέλεγκτης παγκοσμιοποίησης, υποχρεώνοντας σε ενίσχυση των εθνοκρατικών και των περιφερειακών δομών, διαδικασία που εξάλλου βρισκόταν εν εξελίξει μετά την κρίση του 2008. Η άλληεπιμένει στο ότι, μέσα από την ενίσχυση της κρατικής παρέμβασης και της ψηφιοποίησης, θα προχωρήσει ακόμα περισσότερο η αφαίρεση ελευθεριών από τους πολίτες, και πως αυτό είναι το σημαντικότερο. 
Οι εθνικές ταυτότητες, η αίσθηση του κοινού συμφέροντος της ανθρωπότητας και του ανθρώπου ως «πολιτικού ζώου», δηλαδή ως συλλογικού και ταυτόχρονα ατομικού υποκειμένου, θα βγουν ενισχυμένες.
Βέβαια, όπως σε όλες τις μεγάλες κρίσεις και αντιπαραθέσεις, οι συνέπειες μπορεί να είναι αμφιλεγόμενεςκαι ενίοτε αντιφατικές. Οι κρίσεις αποτελούν ένα ανοικτό πεδίο αντιπαράθεσηςστο οποίο όλες οι λογικές, όλες οι ιδεολογίες, όλες οι πολιτικές και κοινωνικές δυνάμεις διαγκωνίζονται, προσπαθώντας να κερδίσουν από αυτές ή τουλάχιστον «να χάσουν» το λιγότερο δυνατό.
Έτσι, είναι βέβαιο πως οι δυνάμεις της ανεξέλεγκτης παγκοσμιοποίησης και της τεχνολαγνείας όχι μόνο θα κάνουν ό,τι μπορούν για να ξεπεράσουν αυτό που θεωρούν ισχυρό πλήγμα στα συμφέροντά τους, αλλά θα δοκιμάσουν ακόμα και να βγουν κερδισμένοι από αυτήν. 
Εκείνοι που ελέγχουν τους βασικούς αρμούς της εξουσίας θα προσπαθήσουν να εμφανίσουν αυτή την κρίση όχι ως κρίση του μοντέλου της άκρατης παγκοσμιοποίησης αλλά ως μία απλή «κρίση μετάβασης» προς έναν υπέρ τεχνολογικό θαυμαστό καινούργιο κόσμο...
Ωστόσο, επειδή το πλήγμα ήταν ιδιαίτερα ισχυρό, καθώς η κρίση του κορωνοϊού αποσυνδέει και αποσυνθέτειπάρα πολλά από τα δίκτυα που συγκροτούν την παγκοσμιοποίηση, καθώς και πάρα πολλές από τις κυρίαρχες ιδεολογικές παραδοχές της, το τελικό ισοζύγιο είναι αρνητικό γι’ αυτήν. Και στον κυριολεκτικά καινούργιο κόσμο που θα ξεπροβάλει μετά την κρίση, οι εθνικές ταυτότητες, η αίσθηση του κοινού συμφέροντος της ανθρωπότητας και του ανθρώπου ως «πολιτικού ζώου», δηλαδή ως συλλογικού και ταυτόχρονα ατομικού υποκειμένου, θα βγουν ενισχυμένες.
Βέβαια υπάρχει αλήθεια και στις δύο διαπιστώσεις.
Προφανώς, δεν τρέφουμε καμία αυταπάτη για το γεγονός ότι όλοι εκείνοι που ένιωσαν να πλήττονται τα θεμέλια της παγκοσμιοποίησης και της τεχνολάγνας λογικής θα αντιδράσουν. Εξάλλου, είναι χαρακτηριστικό πως τις προηγούμενες ημέρες, επειδή η λογική τους έχει υποστεί αλλεπάλληλα πλήγματα, τόσο στο ζήτημα των ανοικτών συνόρων που προπαγάνδιζαν, όσο και από την εθνική συσπείρωση που εντέλει προκαλεί η επιδημία –τουλάχιστον στην πρώτη φάση–, προσπάθησαν να αντεπιτεθούν χτυπώντας το… «σαμάρι», δηλαδή την Εκκλησία. Εκμεταλλευόμενοι την αμηχανία και τις αμφίσημες τοποθετήσεις της ιεραρχίας –για ένα ζήτημα πρωτοφανές για την πρόσφατη εμπειρία της Εκκλησίας– εξεστράτευσαν με τον πιο ακραίο τρόπο εναντίον της. Και αυτό όχι για να στηλιτεύσουν την ιεραρχία και τα σφάλματά της αλλά για να πλήξουν την ορθόδοξη συνείδηση των Ελλήνων, αποφασιστικό στοιχείο της εθνικής συνοχής την οποία προαναφέραμε.
Επιπλέον, είναι βέβαιο προς την αμέσως επόμενη περίοδο εκείνοι που ελέγχουν τους βασικούς αρμούς της εξουσίας θα προσπαθήσουν να εμφανίσουν αυτή την κρίση όχι ως κρίση του μοντέλου της άκρατης παγκοσμιοποίησης αλλά ως μία απλή «κρίση μετάβασης» προς έναν υπέρ τεχνολογικό θαυμαστό καινούργιο κόσμο, έναν κόσμο όπου πλέον δεν θα υπάρχουν αρρώστιες – ίσως ούτε καν και άνθρωπος με τον τρόπο που ξέρουμε σήμερα, ώστε να μπορεί να νοσήσει. Είναι βέβαιο ότι οιμετανθρωπιστέςθα επιχειρήσουν να προωθήσουν με ακόμα μεγαλύτερη ζέση τη λογική μιας υπερτεχνολογικής απάντησης στην κρίση. Και βέβαια, χώρες όπως η Κίνα ή οι Ηνωμένες Πολιτείες, και όχι μόνο, μπορούν να αποτελέσουν το εργαστήρι ενός τέτοιου τεχνολογικού ολοκληρωτισμού. Και είναι αναμφίβολο πως όλα αυτά θα συμβούν και τέτοιες προσπάθειες θα ενταθούν.
Ωστόσο, πιστεύω πως αυτή δεν είναι η κύρια πλευρά. Σημαντικότερη παραμένει αντίθετα η ήττα της ανεξέλεγκτης παγκοσμιοποίησης και των εθνομηδενιστικών αντιλήψεων. Ας σκεφτούμε λίγο την πανουργία της ιστορίας σε σχέση με τη δική μας εμπειρία στην Ελλάδα. 
Εκούσα η άκουσα η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να στραφεί προς την ενίσχυση της εσωτερικής παραγωγικής οικονομίας και ιδιαίτερα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, όπως υποχρεώθηκε να υπερασπίσει και τα σύνορα της χώρας.
Μία κυβέρνηση όπου κυριαρχούσαν οι νεοφιλελεύθερες αντιλήψεις για λιγότερο κράτος και κρατική παρέμβαση, μια κυβέρνηση οπαδός του «κράτους νυκτοφύλακα», υποχρεώνεται να ενισχύσει το κοινωνικό κράτος,να απειλήσει με διώξεις όσους επιχειρηματίες απολύουν τους υπαλλήλους τους, να απαιτήσει από τους πολίτες την ύψιστη δυνατή συνοχή και να δαπανήσει σημαντικά ποσά για τη στήριξη της οικονομίας.
Επιπλέον, είναι υποχρεωμένη να αντιμετωπίσει μία κρίση που χτυπάει τη λογική μιας απόλυτα διεθνοποιημένης, και στηριγμένης σχεδόν αποκλειστικά στον τουρισμό, οικονομίας. Εκούσα η άκουσα η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να στραφεί προς την ενίσχυση της εσωτερικής παραγωγικής οικονομίας και ιδιαίτερα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, όπως υποχρεώθηκε να υπερασπίσει και τα σύνορα της χώρας.
Νομίζω, μάλλον, ότι, επειδή τα τελευταία χρόνια έχουμε υποστεί αλλεπάλληλες ήττες σε όλα τα πεδία, ιδιαίτερα εμείς οι Έλληνες, δεν μπορούμε να φανταστούμε κάποια διαφορετική έκβαση και της τρέχουσας σύγκρουσης, εκτός από την κατίσχυση για άλλη μια φορά των ισχυρών. Ας αναρωτηθούμε, όμως, μήπως το υπέρ τεχνολογικό μετανθρωπικό μοντέλο θα εκδηλωνόταν με μεγαλύτερη ταχύτητα και ένταση σε έναν κόσμο όπου θα αδυνάτιζαν οι εθνικές ταυτότητες και τα σύνορα και όπου οι μεγάλες επιχειρήσεις θα αποτελούσαν τη νέα υπερκυβέρνηση; Ήδη η Gooogle, το Facebook και η γενίκευση των καμερών ασφαλείας ή η ανεξέλεγκτη και πέρα από σύνορα ασυδοσία των ΜΚΟ, και ανθρώπων όπως ο Τζωρτζ Σόρος δεν προχωρούσαν ακάθεκτα προς σε μια τέτοια κατεύθυνση;
Αντίθετα, ένας κόσμος λιγότερο παγκοσμιοποιημένος –ακόμα και αν όντως ενισχύονται τα αυταρχικά κράτη και οι μηχανισμοί του κοινωνικού ελέγχου– αποτελεί επιβραδυντικό παράγοντα για μία τέτοια εξέλιξη. Διότι η τεχνολογική δικτατορία βρίσκει τις ιδανικές συνθήκες για την επιτάχυνσή της σε έναν κόσμο όλο και πιο απορρυθμισμένο όπου οι εθνικοί κρατικοί θεσμοί έχουν εξαφανιστεί. Αντίθετα, η κρίση του κορωνοϊού επαναφέρει την έννοια του εθνικού κράτους και των εθνικών κοινοτήτων, που αποτελούν τουλάχιστον επιβραδυντικό παράγοντα στους μετανθρωπιστικούς σχεδιασμούς. Εξάλλου, και το σημαντικότερο ίσως, η συντριβή μιας πλανητικής και αλαζονικής παγκόσμιας κοινότητας απέναντι σε έναν εχθρό που θεωρούνταν αμελητέος είναι το μεγαλύτερο πλήγμα στην υπερτεχνολογική ύβρη.
Και δεν χρειάζεται να αναφερθώ στις συνέπειες της σε ό,τι αφορά την Ελλάδα. Διότι, σε εμάς, όπως έχω δείξει σε άλλα κείμενά μου, ενισχύει και πάλι την αναγκαιότητα της εθνικής σύμπνοιας, της ενδογενούς παραγωγής, και το αίτημα για ένα αποτελεσματικό, επιτέλους, κοινωνικό κράτος.
Κατά συνέπεια, παρά την τεράστια κρίση και το μεγάλο πένθος της ανθρωπότητας, ενώ οι συνέπειες της πανδημίας βρίσκονται ακόμα σε εξέλιξη, ας επιμένουμε στα όποια θετικά μαθήματα από τα μεγάλα παθήματα, χωρίς να ξεχνάμε βέβαια ποτέ τις πανίσχυρες δυνάμεις της απανθρωποποίησης που κυριαρχούν ακόμα στον κόσμο μας και προπαντός ας εγκύψουμε και ας ενισχύσουμε τα μαθήματα που αυτή η κρίση –αν χρειαζόμαστε και άλλα μαθήματα–έρχεται σήμερα να προσφέρει στην Ελλάδα

Ιταλία :Η πείνα έχει ήδη μπει στα σπίτια μας

Ιταλία :Η πείνα έχει ήδη μπει στα σπίτια μας

Ιταλία :Η πείνα έχει ήδη μπει στα σπίτια μας



Serena Coppetti 
Ένα εκατομμύριο και 260.000 παιδιά σε συνθήκες φτώχειας: δεν υπάρχει γεύμα χωρίς το γεύμα που προσφέρει το σχολείο.
Υπάρχει ένα ίχνος πίσω από τον ιό. Ένα μονοπάτι που εισέρχεται σε κάθε σπίτι, αλλά δεν επηρεάζει όλους με τον ίδιο τρόπο. Για μερικούς είναι η πολυτέλεια της πλήξης να τεμαχίσει στην τελευταία τούρτα, για άλλους είναι το κομμάτι του ξεροκόμματου που έχει απομείνει, διότι δεν υπάρχουν περισσότερα χρήματα για να αγοράσει ένα φρέσκο.




Στην Ιταλία 1,26 εκατομμύρια παιδιά ζουν σε κατάσταση απόλυτης φτώχειας. Τριπλασιάστηκαν τα τελευταία 10 χρόνια. Βρίσκονται στο Παλέρμο αλλά και στο Μιλάνο. Οι γονείς συνήθως δουλεύουν. Τώρα έχουν χάσει ακόμη και τα λίγα που θα μπορούσαν να χαλάσουν μαζί και σε πολλές περιπτώσεις δεν έχουν πρόσβαση σε κρατικές ενισχύσεις. 
Είναι παιδιά που συχνά έχουν το μόνο γεύμα στο σχολείο. Τα παιδιά που έχουν την μόρφωση ως τη μόνη τους ελπίδα για λύτρωση, η μόνη εναλλακτική λύση στο δρόμο.. 

Είμαστε στην Ιταλία, όχι στην Αφρική. Εδώ όπου ( τα στοιχεία ocse ) αναφέρουν ότι το 14% του πληθυσμού που ζει στη φτώχεια είναι πιθανό να γίνει 27% εάν ο μισθός τους επρόκειτο να χαθεί για τρεις διαδοχικούς μήνες. "Οι οικογένειες που αντιμετωπίζουν μεγάλες δυσκολίες αντιμετωπίζουν τώρα τρομερές δυσκολίες", αναφέρει ο Ιβάνο Αμπρούτσι, γενικός διευθυντής του Δέντρου της Ζωής, ίδρυμα το οποίο παίρνει τους γονείς από το χέρι πριν από τα παιδιά από το 2008 για να δημιουργήσει μονοπάτια έξω από τη φτώχεια. Αλλά σήμερα το επείγον είναι ένα άλλο για αυτούς. Φαγητό, πρώτα απ' όλα. Και η εκπαίδευση. "Η παγκόσμια επιδημία κινδυνεύει να οδηγήσει σε κοινωνική έκτακτη ανάγκη.


Ο κίνδυνος είναι η στέγαση και η κοινωνική ασφάλιση ολόκληρων γειτονιών με οικογένειες που δεν έχουν τροφή, που ζουν στο περιθώριο της κοινωνίας, δεν έχουν τις νομικές απαιτήσεις για να έχουν κρατικές παροχές.

Ήδη ευπαθείς άνθρωποι έμειναν χωρίς δουλειά, ίσως με 5 ή 6 σε ένα σπίτι 50 τετραγωνικών μέτρων. Ξαφνικά χωρίς εισόδημα, αναγκασμένοι να ζήσουν μαζί" σε ένα άθροισμα της φτώχειας (όχι λιγότερο πολιτιστικών) όπου ένα θέμα είναι επίσης αυτό της ενδοοικογενειακής βίας. 

Ο Σύλλογος ακολουθεί περίπου 600 οικογένειες τώρα με τις ομάδες WhatsApp που κάνουν και τις απομακρυσμένες συνεντεύξεις. Ο στόχος: να μην προκαλέσουν κάποιες καταστάσεις την κατάθλιψη. Διένειμαν ένα κουπόνι 50 ευρώ για ψώνια, για παράδειγμα. Και εκατό SIM με σχετικές συνδέσεις για να κρατήσουν τα παιδιά γατζωμένα στα σχολεία τους.
 Στο σπίτι δεν έχουν γονείς που μπορούν να τα παρακολουθήσουν, το χρησιμοποιούν για τις επαφές τους , στο να πηγαίνουν και γυρίζουν πίσω με το μόνο κινητό τηλέφωνο διαθέσιμο στην οικογένεια. «Η υπουργός έχει ξεκινήσει πρωτοβουλίες για την ψηφιακή εκπαίδευση, αλλά είναι πιθανό να χρειαστεί πολύς χρόνος. H Vodafone για παράδειγμα, μας έδωσε 250 SIMη Amazon άλλες 200. Πρέπει να συμπεριλάβουμε τη διανομή μεγάλης κλίμακας λιανοπωλητές  και στον τρίτο τομέα. Δημιουργήσαμε ένα κύκλωμα για όλους να έχουν φαγητό σήμερα. Καλές αγορές, για παράδειγμα. Η κοινωνική έκτακτη ανάγκη είναι εξίσου σημαντική με την κατάσταση έκτακτης ανάγκης για την υγεία. Η κυβέρνηση πρέπει επίσης να ασχοληθεί με αυτό.»



https://www.ilgiornale.it/news/politica/fame-gi-entrata-nelle-nostre-case-1847271.html



Αυτοκτόνησε ο ΥΠΟΙΚ του κρατιδίου της Έσσης: «Δεν θέλω να ζήσω την οικονομική καταστροφή που περιμένει την Γερμανία»



Αυτοκτόνησε ο ΥΠΟΙΚ του κρατιδίου της Έσσης: «Δεν θέλω να ζήσω την οικονομική καταστροφή που περιμένει την Γερμανία»
Νεκρός στις γραμμές του τρένου στην περιοχή Χόχαϊμ της Έσσης βρέθηκε χθες ο υπουργός Οικονομικών του κρατιδίου Τόμας Σέφερ.
Σύμφωνα με τις τοπικές αρχές, ο 54χρονος χριστιανοδημοκράτης (CDU) αυτοκτόνησε. Η σoρός του αναγνωρίστηκε νωρίτερα σήμερα.
«Αιφνιδιασμένος» και «σοκαρισμένος» δήλωσε σήμερα ο Πρωθυπουργός της Έσσης Φόλκερ Μπουφιέ, επισημαίνοντας ότι ο επί χρόνια συνεργάτης του ανησυχούσε ιδιαίτερα για την κρίση του κορωνοϊού και εργαζόταν μέρα και νύχτα προκειμένου να βρει τρόπους για την αντιμετώπισή της, σε ό,τι αφορά την χρηματοδότηση και την οργάνωση των υπηρεσιών.«Φαίνεται ότι φοβόταν ότι δεν θα μπορούσε να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των πολιτών. Νομίζω ότι τον λύγισαν αυτές οι ανησυχίες. Δυστυχώς δεν κατάφερε να βρει διέξοδο», δήλωσε ο κ. Μπουφιέ.ProNews.gr

Κορωνοϊός: Live η εξάπλωση του ιού σε όλο τον κόσμο

Με ραγδαίους ρυθμούς εξαπλώνεται ο κορωνοϊός σχεδόν σε όλο τον πλανήτη.
Γι' αυτό τον λόγο, οι κυβερνήσεις ανά τον πλανήτη έχουν αναγκαστεί να προχωρήσουν σε περιοριστικά μέτρα.
Δείτε σε πραγματικό χρόνο (real time) την εξάπλωση της φονικής πανδημίας στον χάρτη που ακολουθεί:

Η Ελλάδα στον παγκόσμιο «χάρτη» του ιού

Η Ελλάδα βρίσκεται πλέον -με 1.061 επιβεβαιωμένα κρούσματα κορωνοϊού έως τις 28 Μαρτίου- στην 40ή θέση παγκοσμίως, σε συνολικό αριθμό διαγνωσμένων κρουσμάτων, έναντι της 32ης που βρισκόταν πριν μία εβδομάδα.
Η Ελλάδα εξάλλου έχει περίπου 102 επιβεβαιωμένα κρούσματα ανά ένα εκατομμύριο πληθυσμού (διπλάσια σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα), μια αναλογία που την τοποθετεί αρκετά χαμηλά, στην 66η θέση παγκοσμίως (έναντι της 55ης την προηγούμενη Κυριακή 22 Μαρτίου) και μόλις στην 22η θέση μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο παγκόσμιος μέσος όρος κρουσμάτων ανά εκατομμύριο πληθυσμού είναι περίπου 85.
Η χώρα μας -με 32 θανάτους- βρίσκεται στην 28η θέση παγκοσμίως στον αριθμό των θυμάτων της νόσου, από 24η πριν μια εβδομάδα. Σε σχέση με τον πληθυσμό της, η Ελλάδα έχει μέχρι στιγμής περίπου τρεις θανάτους ανά εκατομμύριο πληθυσμού, γεγονός που την τοποθετεί στην 33η θέση διεθνώς και στην 16η στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ο παγκόσμιος μέσος όρος είναι τέσσερις θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων, συνεπώς η χώρα μας βρίσκεται κάτω από το μέσο όρο.
Ακόμη, έχοντας 66 ασθενείς σε σοβαρή-κρίσιμη κατάσταση, η Ελλάδα είναι 20ή διεθνώς σε αριθμό σοβαρών περιστατικών (ήταν 17η πριν επτά μέρες). Τα σοβαρά περιστατικά αποτελούν πλέον σχεδόν το 7% των ενεργών κρουσμάτων στη χώρα μας.
Όσον αφορά τα ενεργά κρούσματα (δηλαδή αυτά που προκύπτουν αν από τα συνολικά κρούσματα αφαιρεθούν οι θάνατοι και οι αναρρώσεις), η χώρα μας με 977 περιστατικά βρίσκεται στην 33η θέση, όπως και πριν μια εβδομάδα. Η Ελλάδα είναι τέλος στην 34η θέση (έναντι της 31ης πριν επτά μέρες), όσον αφορά τον αριθμό των ασθενών με Covid-19 που έχουν αναρρώσει (52 έως τώρα).

ΡΕΠΟΡΤΑΖ .ΤΩΡΑ.GR: Αγροτική κινητοποίηση στο Κιλελέρ, δεν άφησαν τους...

ΡΕΠΟΡΤΑΖ .ΤΩΡΑ.GR: Αγροτική κινητοποίηση στο Κιλελέρ, δεν άφησαν τους... :   φωτ. αρχείου | EUROKINISSI  ΚΟΙΝΩΝΙΑ   31.03.24 13:32 efsyn.gr ...