Ανοιχτή επιστολή στην κα Γιαμαρέλλου
Κώστας Κάππας
Προς την κα Γιαμαρέλλου, Καθηγήτρια Λοιμωξιολογίας
Αξιότιμη κα συνάδελφε,
Ως ακαδημαϊκός, γνωρίζετε την μάχη που δίνουμε όλοι μας, διδάσκοντας τους φοιτητές μας και ενημερώνοντας τους πολίτες ότι:
1) "Επιστημονική Ενημέρωση" δεν είναι η γνώμη του καθενός μπροστά σε μία κάμερα (για να αποφευχθεί η ρήση "τό 'πε η τηλεοραση") και
2) Επιστημονική Ενημέρωση του πληθυσμού είναι η προσεκτική εκλαΐκευση επιστημονικής γνώσης από ειδικούς επιστήμονες, η οποία γνώση:
Αγαπητή πανεπιστημιακή συνάδελφε,
δηλώσατε στην τηλεόραση ότι «Θα κοινωνήσω με πίστη ότι δεν θα κολλήσω κορωνοϊό».
Από ποιούς αντλήσατε αυτήν την βεβαιότητα;
Εν τέλει, σύμφωνα με τον όρκο του Ιπποκράτη που δώσατε,
Υστερόγραφο:
Στο πιθανό επιχείρημά σας ότι "ομιλώ ως πιστή και όχι ως καθηγήτρια" θα ήθελα να σας πω (πέρα από το γεγονός ότι σας κάλεσαν στην TV ως καθηγήτρια) ότι ο επιστήμονας δεν είναι Ιανός με δύο πρόσωπα.
Είναι σαν να διδάσκετε στο αμφιθέατρο τους φοιτητές σας για την επικινδυνότητα του ιού σε τόπους συνωστισμού (και ιδιαίτερα στις εκκλησίες λόγω μετάληψης) και μετά, βγαίνοντας από την αίθουσα, να γυρνάτε στα παιδιά και να λέτε συνωμοτικά: "μην πιστεύετε αυτά που σας είπα στην διάλεξη. Τα είπα για το μεροκάματο!. Ανοίξτε τα κανάλια να μάθετε την αλήθεια...".
Με Τιμή
Κώστας Κάππας Καθηγητής Ιατρικού Τμήματος Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Πηγή: artinews.gr
Προς την κα Γιαμαρέλλου, Καθηγήτρια Λοιμωξιολογίας
Αξιότιμη κα συνάδελφε,
Ως ακαδημαϊκός, γνωρίζετε την μάχη που δίνουμε όλοι μας, διδάσκοντας τους φοιτητές μας και ενημερώνοντας τους πολίτες ότι:
1) "Επιστημονική Ενημέρωση" δεν είναι η γνώμη του καθενός μπροστά σε μία κάμερα (για να αποφευχθεί η ρήση "τό 'πε η τηλεοραση") και
2) Επιστημονική Ενημέρωση του πληθυσμού είναι η προσεκτική εκλαΐκευση επιστημονικής γνώσης από ειδικούς επιστήμονες, η οποία γνώση:
- α) έχει αποδειχθεί από κατάλληλα πειράματα,
- β) πειράματα τα οποία έχουν επαναληφθεί από άλλη επιστημονική ομάδα, στις ίδιες συνθήκες και έχουν καταλήξει στα ίδια ακριβώς συμπεράσματα, ποιοτικά και ποσοτικά,
- γ) τα ανωτέρω έχουν δημοσιευθεί σε επιστημονικά περιοδικά υψηλού κύρους (μεγάλου Impact Factor - IF και κατηγορίας Q1 ή Q2 και όχι Q3 ή Q4).
Αγαπητή πανεπιστημιακή συνάδελφε,
δηλώσατε στην τηλεόραση ότι «Θα κοινωνήσω με πίστη ότι δεν θα κολλήσω κορωνοϊό».
Από ποιούς αντλήσατε αυτήν την βεβαιότητα;
- α) Που πειραματίστηκαν οι πρωτοποροι αυτοί συνάδελφοι (σε ποιά εκκλησία, ποιανής χώρας, με τι δείγματα και με ποιόν επιστημονικο εξοπλισμό);
- β) Ποιά άλλη ερευνητική ομάδα, επανέλαβε τα πειράματα των πρωτοπόρων, επιβεβαίωντάς τα;
- γ) Σε ποιό επιστημονικό περιοδικό υψηλού κύρους δημοσιεύτηκε αυτή η νέα γνώση όπου και την αλιεύσατε;
Εν τέλει, σύμφωνα με τον όρκο του Ιπποκράτη που δώσατε,
- α) πως ακριβώς προστατεύετε τον πληθυσμό;
- β) πως προάγετε την επιστημονικη γνώση;
- γ) εάν ένας φοιτητής σας διαφωνήσει με την θέση σας και δηλώσει ότι "η Θεία Κοινωνία είναι εξ ίσου επικίνδυνη με οποιαδήποτε άλλη επαφή μολυσμένων ατόμων από τον ιό με υγιή άτομα του πληθυσμού" θα τον μηδενίσετε και θα του στερήσετε το δικαίωμα να γίνει γιατρός;
Υστερόγραφο:
Στο πιθανό επιχείρημά σας ότι "ομιλώ ως πιστή και όχι ως καθηγήτρια" θα ήθελα να σας πω (πέρα από το γεγονός ότι σας κάλεσαν στην TV ως καθηγήτρια) ότι ο επιστήμονας δεν είναι Ιανός με δύο πρόσωπα.
Είναι σαν να διδάσκετε στο αμφιθέατρο τους φοιτητές σας για την επικινδυνότητα του ιού σε τόπους συνωστισμού (και ιδιαίτερα στις εκκλησίες λόγω μετάληψης) και μετά, βγαίνοντας από την αίθουσα, να γυρνάτε στα παιδιά και να λέτε συνωμοτικά: "μην πιστεύετε αυτά που σας είπα στην διάλεξη. Τα είπα για το μεροκάματο!. Ανοίξτε τα κανάλια να μάθετε την αλήθεια...".
Με Τιμή
Κώστας Κάππας Καθηγητής Ιατρικού Τμήματος Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Πηγή: artinews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου